Pneumatika információs központ

Untitled Document

A munkahenger rögzítése

A beépítés módjának helyes megválasztása nagyon fontos. Nem helyes megválasztás esetén a munkahengeren járulékos erők és nyomatékok léphetnek fel, melyek hatása a mozgó alkatrészek találkozásánál idő előtti kopások formájában jelentkezik. Ez jobb esetben csak a tömítések idő előtti elkopását vonja maga után, rosszabb esetben a hengertest belső fala, a dugattyú, a dugattyúrúd és a csúszó csapágyak idő előtti elhasználódását vagy akár a mozgó elemek befeszülését is eredményezheti.

 

Rögzítés a hengertesten

Merev rögzítés:

A hengertest szabadságfokai teljesen korlátozottak, ha ezt a megoldást választjuk, akkor gondoskodni kell:

rögzítés az előlapnál

rögzítés a középső részen

rögzítés a hátlapnál

rögzítés az elő- és hátlapon

Csuklós rögzítés:

Lehetséges mozgások:

rögzítés a középső részen

rögzítés a hátlapnál

rögzítés a hátlapnál gömbcsuklósan

 

A dugattyúrúd és a mozgatott elem között

Merev rögzítés:

A dugattyúrúd és a mozgatott elem között nincs elmozdulási lehetőség

Csuklós rögzítés:

A dugattyúrúd és a mozgatott elem között
rögzítés csuklósan rögzítés gömbcsuklósan

Fizkai egybeépítés nélkül:

A dugattyúrúd csak löki vagy húzza a mozgatott elemet, szoros fizikai kapcsolat nincs

Forrás: Wikipedia